Na Švedskem do l. 2030 tovornjaki po avtocesti podobno kot trolejbusi po mestu

Na Švedskem načrtujejo, da bodo do leta 2030 izvedli popolno elektrifikacijo transporta tovornjakov. Švedska agencija za promet je tako že začela s prvim od dveh pilotnih projektov, in sicer elektrifikacijo tovornega prometa. Gre za neke vrste polavtonomni tovornjak, ki bi mu lahko rekli električni trolejbus. Za potrebe projekta so elektrificirali dvokilometrski avtocestni odsek E16, podobno kot je to pri mreži trolejbusov. Sistem so sicer razvili pri Siemensu. Sistem je izdelan tako, da lahko voznik vozilo izklopi iz mreže, če želi obiti ali prehiteti počasnejše vozilo.

Osnovna ideja projekta je, da bi se tovornjaki napajali z elektriko s pomočjo kontaktne mreže, ki poganja elektromotor z močjo 130 kilovatov in 1050 Nm navora. Na predelih, kjer električna mreža ni postavljena, elektromotor energijo pridobiva iz litij-ionske baterije zmogljivosti 5 kWh, ki omogoča doseg do treh kilometrov. V pilotnem projektu je tovornjak Scania opremljen tako z elektromotorjem kot s standardnim SUS motorjem na biodizel s prostornino 13 litrov. Na ta način si Švedska želi do leta 2030 državo osvoboditi tovornjakov na fosilna goriva.

Komentarji