Želimo delati drugi tir za korist Slovenije ali za politične koristi Cerarjeve vlade?

Državljani in državljanke Slovenije moramo na referendumu odločno uveljaviti svojo pravico do lastne pobude

Slovenski človek in vsi državljani-ke moramo odločno uveljaviti svojo pravico do lastne pobude. Ne samo pri ekoloških, tudi glede političnih, ekonomskih in socialnih, vprašanj. Sicer bomo obsojeni zgolj na pasivno čakanje naslednjih volitev, na katerih bodo izvolili že ne vem katero generacijo lutkastih in nemočnih politikov.

Če bo projekt drugi tir ostal takšen, kot predlaga trojček SMV, SD in Desus, nas bo to teplo še stoletja, kajti železniška proga se ne dela za dva tedna. Drugi tir po najnižji možni ceni ter po optimalni trasi z ustreznimi tehnološkimi rešitvami je za slovensko gospodarstvo in Slovenijo gotovo pomemben. Za obstoječo vlado pa pomeni samo toliko, kolikor bo ta vlada za Slovenijo že čez pet ali deset let – nič ali bore malo. Zeleni Slovenije upamo, da ste se ljudje nekaj naučili iz TEŠ6, da ne govorimo o številnih drugih kriminalno vodenih projektih, s pomočjo katerih so nam pokradli milijarde, ki bi jih sicer danes in jutri lahko namenjali za naše otroke, zdravstvo, šolstvo, boljše plače in penzije ter socialo.

Če se je vlada sama ujela v neke dogovore z Brusljem in drugimi z zagotovilom, da ima vso potrebno dokumentacijo in da je vse že pripravljeno, je to njen problem. Ne more biti Slovenija talec neke prehodne vlade, ki bo na naslednjih volitvah odpadla. Če ne znajo, pa naj odstopijo, projekt lahko izpeljemo brez njih hitreje, ceneje in strokovno pravilno.

Zeleni Slovenije menimo, da sedanja vlada povzroča veliko škodo. SMC, SD in Desus bi se morali tega že zdavnaj zavedati, se umakniti in skupaj s civilno pobudo sprejeti rešitve, ki bi zagotovili da bi slovenski narod složno postavil novo progo prihodnosti za Luko Koper. Samo takšna bo rešila sedanje težave ljudi ob trasi stare proge, požarno in poplavno varnost. Zavedati se tudi moramo, da poteka ob vodnem območju reke Rižane.

Spomnite se našega JA pri gradnji novih avtocest. Napaka je bila, tudi odgovornost zanjo je razvidna, da nismo opazili, da so v tišini temu projektu dodali še toliko aneksov, da so nam pokradli za vsaj še enkrat več davkoplačevalskega denarja, kot ga je bilo sprva predvidenega. Kje je izginil in v katerih vilah, jahtah in črnih fondih v tujini danes še nihče ne raziskuje. Lahko smo prepričani, da se bo na trasi pri gradnji drugega tira čez noč pojavila kakšna skala, ki jo bo treba prebiti s posebno vrtalno konico. Aneks na aneks palača!

Sedanja vlada SMC, SD in Desus pravijo: »Brez uveljavitve zakona bi bila lahko realizacija tako velikega in zahtevnega projekta odložena za več let, v tem času pa nas bodo transportne poti obšle preko Avstrije, Italije in Hrvaške«. Žal so nas poti preko Avstrije, Italije in Hrvaške že obšle. Tisti ki so odgovorni, pa se sedaj sprenevedajo in pripravljajo še en nateg ljudstva. Gre za votli argument preko katerega želi nekdo ponovno iztržiti več kot mu pripada.

Nekaj želimo Zeleni Slovenije jasno povedati pri tem projektu, ki je povezan s prometno strategijo Slovenije. Samo z urejenim cestnim in železniškim prometom bo lahko slovensko gospodarstvo popolnoma izkoristilo svoj razvojni potencial.

Slovenija bi  morala imeti tehnološko modernizirano in urejeno železniško infrastrukturo že davno. V to spada tudi drugi tir. Brez drugega tira se bo tovor hitro preusmeril v Trst ali drugam. Pa tudi cijazenje vlakov po obstoječem tiru prav nič ne spominja na transportne poti 21. stoletja. Luka Koper pri tem nujno potrebuje pomoč države in v interesu vseh je, da jo podpremo. Žal so ljudje s podporo gangsterjem na volitvah omogočili milijardne kraje. Posledično se je denar pokuril v zgrešeni TEŠ 6, državni NLB in drugih bankah.

Luka Koper spada med pet najpomembnejših slovenskih podjetij. Pretovorjeni promet bi naj do leta 2030 po predvidevanjih narasel za več kot 60%. Kmalu lahko potrebe naročnikov presežejo količino, ki jo je še moč prepeljati v času, ki bo za njih sprejemljiv. Verjamemo, da je za Luko Koper drugi tir nujen, četudi v trenutno predlagani obliki. In to ni dobro za projekt, ko gre za njegovo umestitev v prostor, stroške gradnje in transparentnost postopkov.

Zeleni Slovenije izpostavljamo, da ni nujen samo drugi tir. Potrebno bo pospešeno prenoviti celotno železniško infrastrukturo za tovorni in potniški promet. Samo tako bomo uspeli del rastočega prometa tovora preusmeriti na železnice. V nasprotnem bomo že kmalu na avtocestah ustvarili nemogočo situacijo z velikimi  preobremenitvami in posledično velikimi zastoji. Z zmanjšano obremenjenostjo avtocest in regionalnih poti bomo rešili veliko slovensko ekološko težavo povezano z onesnaževanjem zraka in okolja.

Pri drugem tiru smo še daleč od tega, da bi bila znana finančna konstrukcija. Ob pregledu   revizijskega poročila Računskega sodišča iz leta 2010 o razvoju železniške infrastrukture pa lahko ugotovimo, da naša država sploh ne ve, kaj bi rada z drugim tirom. Nekaj deset milijonov je bilo porabljenih za študije in desetletja, od priključnih tirov do Trsta. Gre za edinstveno zbirko neresnosti, neodgovornosti in neumnosti. Bomo še naprej tiščali glave v pesek ali bomo presekali in uredili drugi tir in ostalo železniško infrastrukturo tako, da nas ne bo sram pred vnuki?!.

Samo odločen NE na referendumu nas lahko popelje ven iz degradacijo sposobnosti odločanja in politikantstva, ki ne zmore ključnih odločitev za dobro države Slovenije in njenih državljanov.

Trasiranje železniške proge je naloga strokovnjakov. V tem projektu je več neumnost, ki jih lahko zagrešijo le nestrokovnjaki, ali pa lobisti, ki v izgradnji iščejo velike zaslužke. Predsednik vlade g. Cerar ni strokovnjak Vprašanje je, kdo mu svetuje, vemo pa, da ni obkrožen samo z dobronamerneži. Če zakon ne bo padel zaradi pasivnosti javnih medijev, bo prej ali slej za to lopovščino nekdo odgovarjal. Ne bo se mogel izgovarjati, da ni vedel, da ni bil seznanjen in ne bo mogel prenašati krivde na druge. Dovolj dokazov je, ki pričajo, kako se norčujejo iz zdravega razuma in spravljajo v zadrego gradbene inženirje, ki morajo požirati laži in neumnosti, ki se jih trosi pri zagovarjanju izbranega projekta.

Seveda pa lahko v luči naše bližnje prihodnosti in večje blaginje to milijardo (+) evrov namesto v 27 kilometrov drugega tira namenimo drugam. Tako lahko npr. 100.000 mladim Slovencem razdelimo po 10.000 evrov najugodnejšega kredita (v primeru uspešnosti projekta lahko nepovratnega) in naj z njim odprejo nova podjetja, usmerjena v napredne internetne tehnologije, “internet-of-things”, umetno inteligenco, blockchain, raziskave in razvoj na vseh področjih ipd. To gotovo je naložba za prihodnost. In ti Slovenci bi zagotovili našo boljšo prihodnost.

Komentarji